Владата одлучи, Љупчо Коцевски не ги задоволи критериумите за ефикасно обвинителство, направи процедурални пропусти и затоа на брза лента ја води постапката за негово разрешување. Иако некои познавачи на материјата не се убедени во законитоста на постапката бидејќи сметаат дека не се исполнети ниту еден од условите за предвремено разрешување на Коцевски, (не е член на политичка партија и не е јасен критериумот по кој ќе се оцени дека направил тежок прекршок), никој веќе не верува дека Коцевски може да се спаси. Доколку не му се покрене и дисциплинска постапка за разрешуавње, се уште актуелниот државен обвинител може да ќари плус три години да правораздава, наместо да се пензионира. Летото минатата година тој наполни 64 години што значи може уште две и пол години да остане во ЈОРМ и да ја чека пензијата.
Владата го повикуваше да даде сам оставка Коцевски засега не покажува желба да го стори тоа и упорно чека да му се докаже тешка повреда во работењето.
Иако измените во Законот донесени во 2020 година требаше да бидат брана и да сопрат разрешување на државниот обвинител со промена на власта сепак се покажа дека законските одредби не се до крај прецизни, бидејќи побрзо и поедноставно е да разрешите отколку да изберете нов државен обвинител.
Членовите од Законот за Јавното обвинителство покажуваат дека Коцевски ќе биде разрешен релативно брзо од страна на Собранието а по предлог од Владата. За избор на наследник на Коцевски задолжително е позитивно мислење за еден од кандидатите што ќе се јават на оглас, кое го дава Советот за јавни обвинители. Ваквото мислење не е обврзувачко кога се прави разрешување. Законодавецот предвидел и изборот и разрешувањето да бидат со исто мнозинство, позитивен глас од 61 пратеник.
Во образложението на Министерството за правда зошто е потребно разрешување на Коцевски стои:
„Во изминатиот период бевме сведоци на низа скандали, нарушена функционалност на Јавното обвинителство, нарушени меѓучовечки односи, незаконски постапувања и корупција, неефикасност во кривичното гонење и повреда на принципите на организација на Јавното обвинителство и самостојноста во вршењето на функциите на обвинителите во Вишото јавно обвинителство. Државниот јавен обвинител на Република Северна Македонија постапувал во предмети во кои согласно законските одредби постоеле околности кои предизвикуваат сомневање во неговата непристрасност, како и судир на интереси, а за кои околности тој требало да знае и требало да се изземе. Воедно, во јавноста беа лиферувани и информации и податоци за предмети, со што е повредена обврската за тајност во постапките“.
Владата предлогот за разрешување на Јавниот обвините треба да го разгледа на утрешната седница и да го достави до Советот на јавни обвинители кој е должен во рок од 15 дена од денот на приемот на предлогот, до Владата да достави образложено позитивно или негативно мислење во писмена форма.
Ако Советот на јавни обвинители од оправдани причини во определениот рок не достави мислење до Владата , рокот од 15 дена се продолжува за уште 15 дена. Ако и во овој рок Советот на јавни обвинители не достави мислење, се смета дека не го поддржува предлогот на Владата. Но ова не менува ништо и предлогот за разрешување и со негативно мислење и без мислење патува до Законодавниот дом, каде владеачкото мнозинство е комотно во одлучувањето.
За наследникот на Коцевски може постапката да се проблематизира бидејќи според законот задолжително е позитивно мислење на Советот на јавни обвинители за личноста или личностите кои се јавиле на огласот и ги исполнуваат условите. Владата од предложените кандидати од Советот се определува за еден кандидат кој го бираат пратениците со минимум квалификувано мнозинство.Државниот обвинител со задолително 10 годишно искуство доаѓа од редовите на обвинителите и судиите.